Verhuizing naar Papamoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Verhuizing naar Papamoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Verhuizing naar Papamoa

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag was het dan zover dat het eerste gedeelte van de verhuizing plaats gaat vinden.
Stef gaat met de truck samen met Jari en Irza naar Papamoa en Marlies en ik gaan samen met Vincent (vriend van Stef en Marlies die ook in NZ woont) met de Audi er achter aan.
Het regende en het zag er naar uit dat het niet droog zou worden. Gisteren hebben we ook regen gehad. Het is vervelend maar het is voor de natuur wel erg goed omdat het overal gort droog is.
Stef ging vroeg weg en wij wachten op Vincent die samen met Peter kwam (broer van Alice, vrouw van Vincent). Alle spullen nog ingeladen en wij konden ook op weg naar Papamoa.
We hebben binnen door gereden. Door een prachtig gebied. Nog even gestopt voor een korte plas pauze en kijken naar een afgraving van een goud mijn. Echt wat een gat.
Het gebied waar we door heen reden is de Karangahake gorge. Dit is weer een gedeelte van de Coromandel. Een schitterend gebied met rivieren, stenen in het water, bergen, hangbruggen over water en mooie smalle wandel en fietspaden. Dit gebied is heel groen met hoge varens.
Na 2,5 uur waren we in Papamoa.
Stef, Jari en Irza waren al bezig met spullen in het huis en de garage te plaatsen en wij hebben geholpen.
Het huis is prachtig. Het is een splik splinter nieuw huis. Het huis is een 1 story huis, wat betekent dat het een huis is zonder verdieping. Dus een bungalow in Nederland. Het huis heeft 4 slaapkamers, 2 badkamers, een huiskamer met een open keuken.
Het huis staat vlak bij de school van de kinderen, zo'n 3 minuten lopen. Dus lekker dichtbij.
Het strand is 10-15 minuten lopen. Ook lekker dichtbij.
Tijdens de spullen uit de truck halen heb ik de keuken schoongemaakt, niet dat het vies is omdat het een nieuwe keuken is maar wel stoffig.
Toen alles klaar was samen een broodje gegeten en koffie gedronken.
Het was even droog en de kinderen gingen samen met dochter van Anne (vriend van Stef en Marlies) even bij het strand kijken. Ondertussen was het weer gaan regenen en kwamen de kinderen als verzopen katjes terug.
Toen het weer droog was en Vincent en Anne weer weg waren zijn Marlies, Irza, Jari en ik bij het strand wezen kijken. Gelukkig ging het weer regenen. We hebben even geschuild en daarna toch richting het strand gegaan. Wat een hoge golven. Een paar mooie foto's gemaakt.
Eind van de middag wat boodschappen gedaan en bij de KFC gegeten.
Terug in het huis geproost op de nieuwe woning. Lekker zitten kletsen. Stef hield het voorgezien en Marlies en ik bleven nog even zitten.
Om 0.00 uur zijn wij ook gaan slapen.

• 04 Januari 2016 - 03:41

Marlies: