Kaikoura naar Picton - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Kaikoura naar Picton - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Kaikoura naar Picton

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag namen we de trein van Kaikoura naar Picton. Het is weer de kiwirail Coastal Pacific.
We hoefde vandaag niet zo vroeg op te staan maar omdat we voor de helikopter gekeken hadden zou dit een vlucht om 8.30 uur zijn. We zijn naar het dorp gelopen en hebben de maatschappij gebeld. De piloot had nog een plekje voor de whale watch. Marlies vond het niet erg als ik zou gaan. Maar ik wil graag samen met Marlies, dus dit heb ik niet gedaan.
We hebben in het dorp bij de bakker een broodje gehaald en aan de kust opgegeten. Het is alweer 25 graden en dan is het aan de zee echt super mooi. We hebben het hele strand op een zeemeeuw na helemaal voor ons zelf. Lekker gezeten en foto's gemaakt en daarna over het strand naar het station gelopen.
Nu is het wachten op de trein. We vertrekken om 9.59 uur en zijn om 12.20 uur in Picton.
De trein komt en we gaan naar de conducteur voor inchecken. Ook hebben we weer een open trien wagon voor de foto's te maken. Het is weer een prachtige rit die ons langs de kust voert.
Toen we in Picton aankwamen zijn we even het dorp gaan bekijken, het is heel klein en een echte kustplaats met veel toerisme.
Bij de Subway een broodje gekocht. Deze eten we op de ferry op.
Om 13.30 uur zijn we op de ferry gaan inchecken die ons naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland brengt.
De ferry is een hele grote boot met 10 dekken. Het 10e dek is het open dek dus daar gaan we zitten. Er staat best wat wind dus een vestje aan ook omdat ik behoorlijk verbrand ben. De ferry vertrekt om 2.15 uur en we zijn om 5.45 uur in Wellington.
De boottocht is echt heel mooi. We varen door een soort fjord zo naar open zee. De omgeving heet Marlborough Sound. We hebben veel foto's kunnen maken.
In wellington aangekomen staat er echt heel veel wind. Wellington wordt ook niet voor niks windy Wellie genoemd.
In Wellington hebben we een hotel geboekt. Bij de terminal een taxi voor 20 NZ $ genomen en die brengt ons naar het hotel. Ingecheckt en naar de kamer gegaan. Op de kamer Gedouched en het centrum gaan verkennen. We blijven twee nachten in Wellington.
het centrum ziet er gezellig uit met veel barretjes en eetgelegenheden en winkels. Dus zat te zien. De stad een beetje rond gelopen en toen hadden we wel wat trek. Uiteindelijk bij een Turks restaurant gegeten en dit was heel erg lekker. Daarna nog naar de bar onder het hotel gegaan en wat gedronken.
Naar de kamer gegaan en gaan slapen. We hoeven morgen niet vroeg op.

• 12 Januari 2016 - 09:13

Ceethy:

Zou op zich ook weer een bijzondere ervaring zijn geweest om met een helikopter te vliegen. Maar ik snap dat je marlies niet alleen laat staan en gezellig samen blijft. Je bent tenslotte samen op vakantie!