Vijf daagse trip naar het Zuider eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Vijf daagse trip naar het Zuider eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Vijf daagse trip naar het Zuider eiland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag 6-1 is het dan zover we gaan op trip naar het Zuider eiland. We moesten vroeg op, Stef heeft ons naar het vliegveld in Auckland gebracht.
Marlies had al van te voren ingecheckt dus we hoefde alleen het originele ticket op te halen en de bagage voor het ruim af te geven. Er stond best een rij voor in te checken en de tijd was krap dus gelukkig dat we al hadden ingecheckt. We waren snel aan de beurt. Dus door de douane en naar de gate gelopen. Even snel naar het toilet en toen konden we al gaan boarden.
We vliegen van Auckland naar Christchurch op het Zuider eiland. Het is een korte reis van 1 uur en 10 minuten. Om 6.45 uur gingen we vliegen en om 8.10 uur waren we in Christchurch. Het is prachtig weer, vandaag zou de koudste dag zijn met 18 graden. Het voelt warmer aan al staat er veel wind.
Vanaf Christchurch airport de shuttlebus naar de eerste accommodatie genomen de Jailhouse. Dit is een voormalige gevangenis. We slapen hier twee nachten.
We waren er vroeg en konden nog niet op de kamer, maar konden wel onze bagage kwijt in een locker, dus dat was makkelijk.
We zijn Christchurch ingegaan, wat een mooie stad al is er veel verval door de aardbeving in 2011. Veel rond gelopen van 9.25 uur tot 16.15 uur. We konden met een tour onder begeleiding van een gids meegaan, maar zijn zelf gaan lopen. We hadden een plattegrond en hebben deze gevolgd.
In het centrum hebben ze containers neergezet waar nu winkeltjes inzitten en dit geeft een heel fleurig geheel al is de reden ervan niet zo leuk.
In de ochtend wat lekkers bij de bakker gekocht en heerlijk in het zonnetje opgegeten met een L&P. Dit is een typisch Nieuw Zeelandse frisdrank met een citroen smaak, erg lekker.
In de middag bij een groot overdekt winkelcentrum de lunch een hamburger met friet gegeten. Voor het avond eten hebben we bij de supermarkt boodschappen gedaan. We deden makkelijk, stokbrood met smeersels en een wijntje erbij. We hebben gelijk voor het ontbijt spullen gehaald en ook voor de lunch omdat we morgen vroeg op pad gaan.
In de middag terug naar de Jailhouse gelopen.
Ons ingeschreven en we werden naar de kamer gebracht. Dat zag er erg leuk uit.
Even uitrusten en daarna gaan eten, douchen en vroeg naar bed omdat we er vroeg uit moeten voor de Tranz Alpine Express.