Eerste dag in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Eerste dag in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Nieuw Zeeland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na mijn aankomst werd ik door Marlies, Stef en Irza opgehaald vanaf het vliegveld in Auckland.
Daar werd gelijk de eerste foto gemaakt wat nu direct mijn profiel foto voor deze blog is geworden.
Gelukkig was alles goed gegaan met de koffer, want vorige keer dat ik in Nieuw Zeeland was heb ik 2,5 dag op mijn koffer moeten wachten. Dus dat was weer spannend.
In Nieuwe Zeeland is de douane erg streng, je mag geen voedsel mee nemen zoals fruit, vlees en geen gedroogde producten zoals groente meenemen. Ook moeten de schoen erg schoon zijn, ze zijn bang voor allerlei infecties. Als je dit wel mee neemt en het niet weg gooit staat daar een boete van 400 NZ dollars op en dit kan wel oplopen tot zo'n 1000 NZ dollar.
Ik had wel het een en ander voor Marlies meegenomen maar dat was toe gestaan en dit heb ik ook netjes op de kaart die je tijdens de vlucht moet invullen aangegeven.
Op weg naar Wattle Downs werd er gevraagd of ik het nog herkende, ik herkende het nog wel een beetje.
Wat is het toch weer heerlijk om terug te zijn.
Ik was om 8.10 uur plaatselijke tijd aangekomen en dan is de dag wel erg lang. In de middag toch even naar bed gegaan om te proberen de jetlag zo snel mogelijk kwijt te raken.
In de middag heerlijk geborreld en een hapje genomen en natuurlijk zitten kletsen.
De avondmaaltijd was top. Biefstuk met pittige wedges (aardappels in de oven) met sla en een lekker wijntje erbij.
Gezellig in de avond kletsen en een thee erbij. Om 22.30 uur hielden we het voor gezien en ben ik richting slaapkamer gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

Wellington naar Auckland

09 Januari 2016

Kaikoura naar Picton

08 Januari 2016

Christchurch naar Kaikoura

07 Januari 2016

Tranz Alpine Express

06 Januari 2016

Vijf daagse trip naar het Zuider eiland
Maaike

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5769

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: