Aankomst Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Aankomst Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Aankomst Auckland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vertrokken vanuit Amsterdam airport zondag 27 december 2015. Ik werd door mijn ouders naar de airport gebracht. Om 16.30 uur was de balie open om in te gaan checken voor mijn reis naar Nieuw Zeeland waar ik mijn vriendin Marlies ga bezoeken. Het inchecken verliep snel, kreeg gelijk mijn twee boarding passen en de koffer ging gelijk door naar Auckland, mijn eind bestemming.
Ik neem afscheid van mijn ouders en daar ga ik door de poortjes. Eerst de instap kaart door de scanner halen, dan de paspoort controle en daarna de douane. Nu naar de gate. Een klein stukje lopen en dan is het wachten op het boarden. Om 20.15 is het dan zover. Het eerste stuk vlieg ik zo'n 11 uur.
Ik heb een overstap in Seoel zuid Korea van ongeveer 2 uur, dit is te overzien. Ik hoef dan dus niet meer in te checken wat het reizen makkelijker maakt. Alleen naar de gate lopen en dan wachten op het boarden.
Na de overstap in Seoel begint het tweede stuk van de reis, en dit is zo'n 12 uur vliegen. In totaal dus 23 uur.
Ik vlieg met Korea Air wat een goede maatschappij is. Ik heb zelfs het Koreaanse eten geprobeerd. Ik kreeg een kaart waar de uitleg op stond hoe je de maaltijd kan klaar maken. Het was heerlijk.
Ik heb in het vliegtuig wat kunnen slapen.
Het was een lange vlucht maar erg de moeite waard als je na 2,5 jaar weer terug in Nieuw Zeeland mag komen. Vorig bezoek was in augustus 2013 en was het winter en nu is het zomer. Heerlijk volop zon.
Geweldig om mijn vriendin na zo'n tijd weer te zien, natuurlijk helpt de Multi media wel en kan je skypen, whats app berichten sturen en facebook maar zo in het echt je dan gaat er heel wat door je heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

Wellington naar Auckland

09 Januari 2016

Kaikoura naar Picton

08 Januari 2016

Christchurch naar Kaikoura

07 Januari 2016

Tranz Alpine Express

06 Januari 2016

Vijf daagse trip naar het Zuider eiland
Maaike

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5756

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: