Oud en Nieuw vieren in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw vieren in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike Kok - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw vieren in Nieuw Zeeland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

31 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Marlies en Stef moesten vandaag werken.
Ik heb uitgeslapen omdat ik toch nog de vermoeidheid in mijn lichaam voelde. Irza was naar haar vriendinnen gegaan en had voor mij een briefje geschreven dat ze weg was en dat Marlies er vanaf wist. Dat vond ik echt heel leuk.
Toen ik in de huiskamer kwam was Jari ook op en hebben we wat zitten kletsen.
Ik heb ontbeten en ben toen zoals beloofd de vriezer gaan schoonmaken. Daarna de was afgehaald wat door de zon erg snel droogt.
Daarna even heerlijk in het gras op een handdoek over Nieuw Zeeland liggen lezen. Ik had mij wel ingesmeerd want het is vandaag 27 graden, lekker maar wel wat drukkend. Toch ben ik verbrand op mijn benen en heb wat zonne allergie op mijn borst.
Het was alweer tijd dat Marlies thuis kwam en niet veel later kwam Stef ook thuis. Stef ging direct weer weg want hij moest een vrachtwagen ophalen i.v.m. de geplande verhuizing. Zaterdag wordt het eerste gedeelte verhuisd naar Papamoa. Dit is zo'n 2,5 á 3 uur rijden van Wattle Downs ( Auckland).
De eerste dozen werden in de truck geladen, het zijn er toch 72 worden. Morgen de rest van de spullen.
Daarna zijn we ons gaan opmaken voor de oud en nieuw viering bij vrienden van Marlies en Stef. Het was een half uurtje rijden met de auto. Met iedereen kennis gemaakt. Er was een voorbereiding gedaan, verschillende salades, frietjes uit de oven, sausjes, buiten stond er iemand te BBQ en dit werd in een schaal gedaan en warm gehouden in de oven. Wij zijn dit in Nederland niet gewend. Hier wordt alles direct klaar gemaakt en dan kan iedereen pakken. Het was allemaal heerlijk. De buurvrouw had een mooie taart gegeven met heel veel fruit erop en cake met nootjes, erg lekker en zeker met een bak koffie. Marion had 100 oliebollen gebakken, heel erg veel die lang niet opgegaan zijn. Dus een zakje mee voor morgen.
De tijd ging erg snel en voordat we er erg in hadden was het alweer 12 uur. Samen een glas champagne gedronken en elkaar een goed 2016 gewenst.
Ik ben nog even naar buiten gegaan, maar er wordt niet zoveel vuurwerk afgestoken zoals in Nederland. Hier mag het ook maar op bepaalde plaatsen. Bij de Skytower werd er vuurwerk afgestoken en dan is het alleen maar sier uurwerk.
We zijn niet heel lang gebleven en rond 1 uur lag ik in bed. Morgen toch op tijd weer eruit omdat de truck verder ingeladen moet worden.

  • 01 Januari 2016 - 10:04

    Ceethy:

    Zo te zien heb je het druk. Dat is wel anders om zo oud en nieuw te vieren dan hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

Wellington naar Auckland

09 Januari 2016

Kaikoura naar Picton

08 Januari 2016

Christchurch naar Kaikoura

07 Januari 2016

Tranz Alpine Express

06 Januari 2016

Vijf daagse trip naar het Zuider eiland
Maaike

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5761

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: